Kajsa: "Här är jag. Prata på."

Vissa, i synnerhet män, är intressanta. I synnerhet män som man inte känner så bra, men dom har liksom ett hum om vem man är.
Jag talar, naturligtvis, om msn. Återigen.

Upprepade gånger har jag blivit "vibbad" på msn, och då tagit det som en omogen hälsning, och därför hälsat själv med ett enkelt och civiliserat "hejsan". Plötsligt märker jag att mannens intresse svalnat DIREKT och man får inget svar. Man måste själv mun-mot-munna konversationen för att få ett bevis på att människan lever.
Varför börja skriva till mig om du inte vill prata? Varför blir det plötsligt mitt ansvar att ta hand om vår simpla bekantskap?

Och sen, när man faktiskt pratar, då duger inte samtalsämnet.

Kajsa - www.trettonbagels.blogg.se            vet du?
Kajsa - www.trettonbagels.blogg.se            jag funderar på att åka till USA nästa år 
Anonym                                                              ok?
Kajsa - www.trettonbagels.blogg.se            jobba som au pair typ 
Anonym                                                              ok...  
Kajsa - www.trettonbagels.blogg.se            hahah
Kajsa - www.trettonbagels.blogg.se            intresseklubben antecknar 
Anonym                                                              jaha? ja men säg mer då... vart vill du komma? att jag ska följa med eller
Kajsa - www.trettonbagels.blogg.se            hahahah gud nej
Kajsa - www.trettonbagels.blogg.se            jag ville inte komma nånstans
Kajsa - www.trettonbagels.blogg.se            jag bara småpratar 
Anonym                                                              nähä skit i det då :P

Ungefär som att allt man pratar om måste ha en mening. Märkliga människa. Varför ska allt ha en mening? Hur skulle världen då se ut?

Alltså; börja gärna prata med mig, det är bara trevligt. Om du har någonting att säga. Det kan vara hur meningslöst som helst, men var inte tyst. Har du sagt A får du fanimej säga B.

När jag skriver det här inlägget lyssnar jag på 10cc.  Jag hör en del av texten som lyder: "Say what you gonna say or don't say nothin' at all" (Fresh Air For My Mama - 10cc). Kan det bli mer perfekt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0