Kajsa: Barn

Jag har arbetat som ett SVIN på senaste tiden. Dvs, kommit hem vid 23-snåret, hoppat i säng nån timme senare, upp vid 8 och iväg till jobbet igen. Och vet du vad det värsta är? Att när jag sover, så drömmer jag om jobbet. Jag behöver komma ut lite.

I fredags var jag ledig från mitt vanliga jobb, och var barnvakt. (Som Carro precis har skrivit är jag galen i barn. Inte på ett perverst sätt, lugn lugn) Två av barnen var lediga från fritids, så medans lillkillen var på dagis satt jag med två sysslolösa barn och funderade på vad vi skulle hitta på.

Jag är ett stort inflytande på barnen.

Vi lekte, vi klädde ut oss, vi spelade singstar. Till sist kom vi på den geniala idén att åka till eriksdalsbadet.

Det var otroligt roligt att se hur barnen valde att ta sig fram i vattnet. Emilia, 7 år, simmade fokuserat och försökte hålla sig till konstens alla regler. Anton, 5 år, däremot, kastade sig vilt i vattnet och viftade med diverse kroppsdelar för att försöka hålla sig flytande. Lyckades inte det så sket han i det, och kravlade runt under vattnet istället.
Ansvarig som jag var fick jag först i det närmaste hjärtstillestånd och knep tag i ungen. Då blev han sur. Han instruerade mig att jag inte fick röra honom om han inte var i desperat andnöd. Eller trött.

Någon timme senare, när jag slitit upp barnen ur bassängen åkte vi hem och tittade på Svampbob. En bra dag.

(Dagen blev bättre för mig, för sen åkte jag och träffade Carro, och lyckan var fullständig.)

Carro, vi delar fortfarande inte samma uppfattning om barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0