Kajsa: Att stressa sig till avkoppling

Mycket att göra nu. Bloggen hamnar som vanligt långt ner på prioritetslistan. Imorgon dras det iväg till rockweekend, och på tisdag är det dags för Zante.

Hela sommarlovet har detta, och då främst Zante, varit lite som en hägring i fjärran. Man tittar, man ser den, men när man närmar sig har det liksom slunkit undan en bit till. Man kunde tro att jag var förberedd. Icke sa nicke, det är en Müller vi talar om.

Datumet är satt, och jag börjar rusa. Saker måste fixas, som egentligen borde ha fixats för läänge sen. Samtidigt förbereder jag mig för rockweekend.

Bara idag har jag packat min resväska (men fortfarande inte hittat tältet), åkt till stan med mamma för att ta vaccin mot livmoderhalscancer, satt in pengar på mitt konto, beställt ett nytt maestrokort eftersom jag glömt min kod, fyllt ett x antal myntrör och köpt solkräm. Saker börjar hända, men inte fort nog. Mitt nya kort kommer inte förrän på tisdag, och kommer inte att fungera förrän på fredag, så pengarna där är glömda for now. Och de pengarna behövs.

Är det inte konstigt, att man såfort man behöver pengar till något viktigt, väcker ett alldeles vansinnigt stort shoppingbehov? Och jag tänker "det löser sig. Jag har så jag klarar mig". (Detta beror på att jag är skytt, lärde jag mig igår. Vi är såna.) men nej, nej. Skatten är min fiende nummer ett, utan den hade jag varit miljonär. Känns det som.

23 timmar kvar till Rockweekend, fem dagar kvar till Zante.

Men det löser sig. Jag har så jag klarar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0