Kajsa: SL - mannen i mitt liv

Ja, man brukar ju säga så. "Män - man kan inte leva med dom; man kan inte leva utan dom." Sant, så sant, och nu gäller detta även SL. Bussstrejken tar på krafterna, även om den bara hållit på två dagar.
Många, många gånger har jag stått och skrikit ut mitt hat mot SLs höga biljettpriser, oregelbundna, sena eller rentav inställda bussar, indragna busshållplatser, värmebölja och trängsel.

Nu inser jag att det är värt det. För nu är det värre.

Igår skulle jag till jobbet, och Marie (min chef) skulle inte jobba och kunde därför inte skjutsa mig. Bussen gick ju inte så min käre far fick offra nån timme till att åka och lämna mig, och senare även hämta mig.

Idag var jag ledig, och skulle till Nacka Forum för att vaccinera mig mot diverse sjukdomar och otrevligheter, så mamma och jag fick ta en "uppfriskande" promenad i värmeböljan, eftersom jag tappat bort min cykelnyckel. På vägen träffade vi en tjej som förvirrat sprang runt med en karta och letade efter saltsjöbanan.
Efter många om och men visade det sig att jag inte alls kunde vaccinera mig i Forum, eftersom de hade sommarstängt. Tack.
Så vi pallrade vackert oss bort till närmsta tågstation och väntade på saltsjöbanan, som kom efter en sisådär 25 minuter.
I stan var det inga problem, men efter ändrade planer åt höger och vänster skulle jag vid halvsex-snåret ta mig hem ensam, med denna underbara saltsjöbana. Värre trängsel får man leta efter!

Det var en kamp. Jag stod i en klump med 200 andra människor, och tittade hungrigt när tåget sakta, sakta rullade in på stationen och sen spydde ur sig en jääävla massa människor. Kriget kunde börja. Med armbågar, naglar och knän lyckades jag knöka mig in och stod lika packat som att det skulle vara konsert. Jag såg mig omkring, inga marshalls, ingen scen, inget band. Det var synd. Sen hörde jag nån som sa "Jaha. Då ska vi stå här i en kvart innan tåget går också." Suck.

Trängsel får fram det värsta i folk. Hörde en tant och en man prata, tanten frågade om han kunde tänka sig att flytta in lite till, så fler kunde få plats. Då snäste han tillbaka: "Nej, det kan jag inte. Jag har för fan ett barn här bakom mig, jag kan ju inte direkt stå på honom, eller!?" Gosh. He reeeally needs to get laid. HAHA.

Jag är trött. Ge mig en buss.

Kommentarer
Postat av: Frida

Kul! Jag missade hela helvetet, men fick allt berättat för mig av taxichaffisen hem... Men var försiktig Kajsa, att gnälla på kollektivtrafiken är bland det mest åldersökande man kan göra.

2008-07-05 @ 14:52:25
Postat av: Kajsa

Hahah! Jag är gammal. Jag får ju fönsterkuvert och allt.

2008-07-07 @ 02:35:21
URL: http://trettonbagels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0