Kajsa: Adjö för en stund

Som sagt, jag har varit en dålig far till den här bloggen. Och inte blir det bättre. Rehaben fortsätter iochmed detta inlägg, men jag kan tyvärr inte ta pappaledigt från mitt liv. Hur mycket man än skulle vilja.

Nej nu (imorgon, närmare bestämt) bär det av mot sydligare breddgrader för ett par dagar, närmare bestämt till Sölvesborg i Blekinge, och Sweden Rock Festival. Som jag längtar! Jag har hoppat omkring som en dåre sen i november, när vi bokade biljetterna. Carro vet mycket väl vad jag talar om. Knappt en dag har gått utan att jag pratat om denna resa på något sätt. 

Mitt liv har kretsat runt denna resa ett bra tag. Redan under förra årets festival bestämde jag och Ida att vi skulle dit i år, eftersom min dåvarande pojkvän Viktor var där förra året, och kom hem och pratade om hur roligt han hade haft. Avundsjukan visste inga gränser, och det bestämdes i samma stund som Viktor glömde att ringa mig när Aerosmith spelade.

Detta kommer bli en bra sommar, en sommar att minnas för alltid.

Nu är det först Sweden Rock som gäller, sen kanske det blir att gå till kungsan och se på Queer den tionde juni, sen har man ledigt ett tag innan det är dags för Rockweekend (som jag faktiskt ska på!), sen äre Deep Purple, Europe och Bonafide på Öja Slottsruin i Ystad i början av augusti, sen Härefestivalen för att se Queer igen och sen ska jag och Carro gå och se Coldplay i september! :D

Livet leker i sommarsolen, men allt detta skoj kostar såklart en slant. Slantar hittar man i lönekuvert, och lönekuvert får man från arbeten. Mitt alldeles egna hittar jag på ett litet café i Lillsved, kallat Sjöstugan, där jag jobbar ca 12 timmar per dag med att värma strömmingar i en mikro.

Kom dit vetja! Ta en glass eller nåt. Vi har violsmak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0