Kajsa: Natt

Klockan är halv tre på morgonen. Eller på natten. Var går gränsen där egentligen? När går natten över till morgon? Jag tror att det är någonstans kring halv fyra. Eller kanske tjugo i. Ja. "Klockan var kvart över tre på morgonen". "Klockan var kvart över tre på natten". "Klockan var tjugo i fyra på morgonen". "Klockan var tjugo i fyra på natten". Nej, det är morgon tjugo i fyra. Det låter bättre. Kvart över tre är det natt, alltså måste halv tre också vara på natten.

Klockan är halv tre på natten.

Jag har blivit ombedd att ringa johan. Jag råkar veta att Johan ska jobba imorgon, så jag vill inte ringa nu. Det känns så oartigt.
De etiska reglerna för när det inte är okej att ringa någon längre är banne mig skeva regler. Så mycket vet jag att det är mer okej att ringa halv tre på helgen, som det är nu (fredag, fast det är ju lördag nu, så jag ljuger lite), än att ringa halv tre en tisdag. Frågan är bara: Är det fortfarande okej?

Jag ringer inte. Jag kan ringa imorgon istället. Det blir lättare så, och jag kan undvika risken att bryta mot de etiska lagarna i ringandets värld.

Så vad ska jag hitta på?

Jag är för pigg för att sova och för trött för att företa mig något.

Jag ser hur listan över folk som är online på msn krymper och krymper. Fler och fler ger upp i fredagsnatten. Jag beslutar mig för att förena mig med The Quitters och loggar ut jag också.

Det får bli en sista tanke i Carros ära, ännu ett grattis på 18-årsdagen, ett badrumsbesök och kanske lite läsning i en Larson!-tidning.

Sen ska jag sova. Det är ju trots allt natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0