Kajsa: Väckt

Det är sommarlov nu. Varför är det så svårt att förstå? Själv kan jag inte fatta det riktigt, det har gått nästan två veckor av det, men det har inte riktigt fastnat. Det är lite för bra för att det ska fungera. Är det inte bara en långhelg?

Nej nu tappade jag tråden. Skitsamma, det jag vill säga är att vissa PERSONER, här icke närvarande, inte vill acceptera det faktum att man gärna vill sova en lördagmorgon klockan 10:30.

Först blev jag väckt av Johan som ringde och var överlycklig över att han lyckats väcka mig. Nu var klockan 10. Vi pratade i 20 minuter kanske. Sen ville jag somna om. Det ville inte omgivningen.

Tydligen var det evenemang på gång, Duvnäsloppet eller nåt sånt fånigt. Rutten gick precis utanför vår ytterdörr. Och inte nog med det, lite flåsande människor kan man sova sig igenom, men de ska tvunget spela Amy Diamond på högsta volym, och heja på de tävlande i stora megafoner! Herregud. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag la kudden över huvudet och lyckades med mycken möda äntligen somna om.

Nästa år tänker jag sätta mig utanför huset med en stor låda glass och sukta alla äckliga sportfånar som springer förbi. Kanske att man tar sig en påse chips också. Sen ska jag ta en slägga och slå sönder deras jävla Amy Diamond. Låt oss hämnas. Vem är med mig?


Kommentarer
Postat av: Ida

JAG ÄR MED!!!

2008-07-28 @ 22:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0