Kajsa: In my dreams

Jag drömmer mycket. Mycket konstiga saker. Och nu, kära läsare, ska jag skriva ner några av dom. Topp tre, skulle man kunna säga.

1. Törnrosas elaka stymor
Jag var ca 4 år när jag drömde det här, men av någon anledning kommer jag ihåg den fortfarande. Kom ihåg att vid den här åldern präglades, iallafall min vardag, av disneyfilmer.

Jag, mamma och pappa skulle gå till ett ställe där man kunde få vingar. Men just den här dagen var hon som skötte maskinen inte där. Istället var det Törnrosas elaka styvmor som stod för fiolerna. Hon hade särskilda planer för mig. Jag skulle inte bara få få vingar, jag skulle bli en drake.
När man fick vingar skulle man sättas i en maskin, en hand i ena hålet och den andra i andra hålet o.s.v. MEN! Då, när det var min tur, så satte hon in mig i maskinen åt andra hållet! jag hade magen där ryggen skulle vara och sådär.
Helt plötsligt förvandlades jag till Tingeling och flög omkring i lokalen, bland alla mina dagiskompisar. Jag flög upp till Gustav, och sa: "Du måste rädda Kajsa! Fort!" och Gustav flög ner med sina änglavingar och sparkade styvmorn i ansiktet, slet loss mig från maskinen så att jag kunde rymma.
Sen vaknade jag, alldeles kallsvettig.


2. Mördarbanan
En dröm jag hade för ca 1 år sen.

Ett stort vitt rum, och jag var ensam. Plötsligt kom en jääättestor tecknad banan mot mig, och munnen blev större, och större, och avslöjade jäättemånga vita teckande, spetsiga tänder. Han åt upp mig, och jag vaknade med ett ryck.


3. Hitler-kebab
Den här drömmen hade jag för bara ett par månader sen.

Det började med att jag var en baywatch-brud som raggade grabbar på stranden. Jag och mina kompisar hittade några såna, och vi gick till vårat hus på stranden för att umgås.
Helt plötsligt var jag kille, som gränslade en tjej i en våningsäng, jag blev livrädd, och det blev inte bättre av att hon började spruta tandkräm på mig, och då sprang jag därifrån. Hon sprang efter.
Jag sprang och jag sprang, endast iförd röda badbyxor, med en galen, tandkrämssprutande tjej i hasorna.
Jag sprang in på en bal, med en massa finklädda människor. I vild panik rusade jag upp för en stege, som alldeles lägligt stod där.
När jag kom upp på vinden som stegen ledde till, var jag tjej igen. Det var mormors vind. Den galna tjejen var borta, och jag gick avslappnat runt och letade efter något. Det kan ha varit kokböcker. Jag öppnade ett ett stådskåp, och där stod Hitler, fast han var en dammvippa.
Mormor ropade från nedervåningen "KAJSA! Har du hittat kokböcerna än?!" "Nej, men jag har hittat Hitler i ett skåp!" ropade jag och kastade ner dammvippan till mormor. När jag kom till skåpet igen så hittade jag resten av Hitlers familj. Detta var därmed ingen överraskning för mig, jag bara suckade och skrek "MORMOR! Jag har hittat fler! Fler Hitlers!"
"Men det är bra, släng ner dom, så gör vi Hitler-kebab!"

Sen vaknade jag, VÄLDIGT förvirrad.


Hitler som dammvippa

Hitlerkebab

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är ju helt galen.

2008-11-17 @ 21:20:00
URL: http://smilfink.devote.se
Postat av: Lisa Bremer

hahah den sista var ju skönast xD Hade du kan ske tagit liiite för många alvedon innan du somnade den kvällen? :D <3

2008-11-23 @ 18:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0