Kajsa: En smak av vuxenlivet

I lördags släpptes biljetterna till AC/DC som spelar på globen den 20nde februari. Jag och Ida var där. Självklart. Ticnets hemsida skulle bli överbelastad, och telefoner är ju aldrig att lita på, så vi begav oss till Sverigehuset på tidiga morgonen. Ungefär halv åtta var vi där. Det var en ganska duktig klunga som var före, men inte alls så många som vi var rädda att det skulle vara. Vi räknade ut att vi hade plats 18.

Så där satt vi. Trötta och lite småkalla satt vi timme ut och timme in och såg kön bakom oss växa.

Vid ungefär halv tio började fjärilarna i magen vakna till liv, SNART var vi där! Klockan 10 skulle biljetterna släppas, och alla sinnen var på helspänn. Vi ringde runt till vänner och bekanta för att se hur de stod i diverse köer.

Dörrarna öppnades, och folk gick snabbt och bestämt med sina kölappar till kassorna, hindrade sig själva från att springa.

10:03 hörde man en röst skrika "STÅPLATSERNA ÄR SLUT!" jaha. ca 10:07 kom vi fram till kassorna, och tog de 4 bästa platserna som fanns, dvs på B-läktarna rad 20 och 22. Killen som stod bakom oss fick inga biljetter. Lät det som iallafall.

Uppspelta och glada gick vi ut med våra älskade biljetter, och ringandet började igen. Vilka hade fått biljetter, vilka hade inte? Var satt de? Kunde någon sälja om de hade bättre platser än oss? Gick det att byta runt?

Det kändes som att jag var på Wall Street och förhandlade med aktier.

Inte nog med det, Viktor ringde när jag och Ida nästan var hemma, vi var vid Nacka Forum, och sa "biljetter har släppts till en extrakonsert. Jag fick fyra ståplatser. Åk tillbaka fort och köp!" Självklart förstod vi att det skulle vi inte hinna, och ringandet fortsatte. Pappa skulle beställa, Johan, Milja och Ita skulle beställa, men ingen fick.

Börsen blev orolig.

Ida hade passande nog glömt sin mobil hemma, så jag fick stå för ringandet. Jag kan ju bara tänka mig hur det måste ha låtit från mig... "VA!? Är det sant?! Köp! Sälj! Nej köp först! Men ring henne då! Försök igen! Får vi köpa dom? Finns det någon som säljer?"

Herregud. Alla är som vilddjur. Men kul som faaaan ska det bli! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0